لالیگا

همه چیز از فوتبال باشگاهی اسپانیا لالیگا

لالیگا

همه چیز از فوتبال باشگاهی اسپانیا لالیگا

نسل کهکشانی ها (1) رو به انقراض

 
 
مرجع خبری رئال مادرید : کهکشانی ها (1) ، نام پروژه ای بود که فلورنتینو پرز در دور آغازین کار خود در رئال مادرید به انجام رسانده بود . 

در سال 2004 ، رئال مادرید تقریبا تمامی ستارگان فوتبال جهان را در اختیار داشت . رائول ، تنها بازیکنی از آکادمی بود که به این جمع که ملقب به کهکشانی ها بودند نفوذ کرده بود ، البته می توان ایکر کاسیاس را هم که هنوز در آن زمان به اوج نرسیده بود ، جزء آن جمع بع حساب آورد . روبرتو کارلوس (1997) ، لوئیز فیگو (2000) ، زیدان (2001) ، رونالدو (2002) ، بکام (2003) و مایکل اوون (2004) به آن تیم ملحث شده بودند . به جز رونالدو ، زیدان و فیگو تقریبا همه آنها هنوز فعال هستند . 

بدون شک در حال حاضر بهترین بازیکن حال حاضر در میان آنها ، رائول گونزالس بلانکو است که همچنان سرحال است . کاپیتان سابق رئال مادرید ، تابستان گذشته به شالکه پیوست ، تیمی که کوچک تر و کم ستاره تر از رئال مادرید بود و البته باعث شد که شماره 7 رئال دوباره به دوران اوج ورزشی خود بازگردد . در مجموع 10 گل در بوندسلیگا و سه گل در چمپیونزلیگ برای شالکه زده است و روز سه شنبه نیز با زدن یک گل مهم در اسپانیا ، تیم اسپانیایی را تقریبا از گردونه مسابقات چمپیونزلیگ حذف کرد . 

در روزهای اخیر ، به جز رائول ، یک کهکشانی دیگر هم در برزیل نگاه ها را به خود جلب کرد . رونالدو نازاریو ده لیما ، روز دوشنبه اعلام کرد که در سن 34 سالگی از فوتبال بازنشسته می شود . اضافه وزن او و مشکلات بدنیش باعث شد که در نهایت در کورینتیانس به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ، کفش هایش را بیاویزد . 

رونالدو پنج سال در رئال مادرید بازی کرد و هموطنش ،‌روبرتو کارلوس یازده سال که در حال حاضر از اسطوره های رئال مادرید به شمار می رود . این دفاع چپ خوش تکنیک در سال 1997 با قیمتی در حدود 5 میلیون یورو از اینتر به رئال مادرید پیوست و از ستاره های اصلی دوران طلایی رئال مادرید بود . در کنار رائول ، تنها ستاره بزرگی بود که در هر سه قهرمانی چمپیونزلیگ اخیر رئال مادرید حاضر بود . به نظر می رسید که او هم همچون رونالدو در کورینتیانس از فوتبال وداع کند اما انگار این بازیکن هنوز فرصت رقابت در تورنمنتی دیگر را دارد . او به تیم آنژی ، یک تیم ناشناخته در منطقه داغستان روسیه پیوسته است .
 
مایکل اوون هم هنوز فعالیت می کند ، اما نه آن چنان که باید و شاید . او که پس از دریافت توپ طلا توسط فلورنتینو پرز خریده بود ، در نهایت به منچستر یونایتد پیوست اما مصدومیت هایش باعث شده که نتواند که عملکرد خوب خود را تکرار کند و با این که تنها 31 سال دارد ،‌ روزهای آخر فوتبال خود را سپری کند . او در این فصل در شش بازی که انجام داده ،‌ یک گل به ثمر رسانده است . 

هموطنش ، دیوید بکام 35 ساله رئال مادرید را در سال 2007 ترک کرد (روبن فقط یک فصل در 05-2004 در رئال بود) و راهی لیگ آمریکا شد . حضور در لس آنجلس گالکسی برایش از نظر ورزشی سود چندانی نداشت و به همین علت تصمیم گرفت که مدتی به اروپا بازگردد و در دو مقطع در آث میلان بازی کند و حتی می توانست که در تیم ملی انگلیس هم در جام جهانی حاضر باشد اما مصدومیتش مانع از این قضیه شد . بکام در این زمستان با تاتنهام تمرین کرد اما گالکسی به او اجازه بازی کردن برای اسپورز را نداد  

به غیر از رونالدو ، دو بازیکن دیگر حاضر در دوره کهکشانی ها با شکوه فراوانی از فوتبال وداع مردند . لوئیز فیگو در سال 2009 بازنشسته شد و اکنون در باشگاه اینتر میلان مشغول به کار است و زین الدین زیدان نیز در حال حاضر در رئال مادرید چه با مورینیو و چه با فلورنتینو پرز روابط نزدیکی دارد .  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد