لالیگا

همه چیز از فوتبال باشگاهی اسپانیا لالیگا

لالیگا

همه چیز از فوتبال باشگاهی اسپانیا لالیگا

بازنشستگی رونالدو برزیلی در سن 34 سالگی

  

مرجع خبری رئال مادرید : مطمئنا رونالدو نازاریو مهاجمی است که تا سالها در یادها خواهد ماند .
رونالدو ، یکی از بهترین مهاجمان تاریخ است اما بنا بر اعتقاد خیلی ها ، تنها بد شانسی باعث شده که نتواند که تاریخ ساز تر از این چیزی است که بشود . او به مرور به دست فراموشی سپرد و حالا باید در حالی که شایسته بازیکنی همچون او نیست از فوتبال وداع کند . در زمان اوجش ، از بهترین بازیکنان جهان به شمار می رود .
اما به هر حال ، این دوشنبه تا مدتها به یاد هواداران فوتبال خواهد ماند چرا که رونالدو نازاریو در سن 34 سالگی اعلام بازنشستگی کرده است . تقدیر این طور رقم خورد که رونالدو در کورینتیانس از فوتبال خداحافظی کند ، در دورانی که شباهتی با آن بازیکن بزرگ ایام قدیم نداشت .
او آمار درخشانی در رئال مادرید به ثمر رساند و البته در تیم ملی برزیل هم عملکرد درخشانی داشت . رونالدو یک بازیکن خوش تکنیک ، با هوش ، دریبل زن و با کیفیت بود و از کمترین موقعیت ها ، گل می ساخت .
رونالدو در رئال مادرید به اوج پختگی خود رسیده بود ، هر چند که در پایان کارش دچار مصدومیتهای فراوانی شد اما هیچ کس سرعت او در جا گذاشتن مدافعان و تکنیک بی بدیلش را از یاد نمی برد . او هر کاری که می خواست با حریف می کرد . در گل زدن تبحر خاصی داشت و خیلی کم پیش می آمد که موقعیتی را از دست بدهد .
اما رونالدو مثل خیلی از ستاره ها به مرور دچار افت شد . حواشی فراوان در زندگیش باعث شد که در نهایت از فوتبال اروپا دور شود .
اما به هر حال آمار او را نمی توان انکار کرد . رونالدو در 47 بازی در بارسلونا ، 49 گل زد . در هلند در 55 بازی ، 57 گل زد و در رئال مادرید در مجموع بیش از 100 گل به ثمر رساند و سه بار در لالیگا ، به رکورد بیش از 20 گل رسید . او برای تیم ملی کشورش هم 62 گل به ثمر رساند .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد