لالیگا

همه چیز از فوتبال باشگاهی اسپانیا لالیگا

لالیگا

همه چیز از فوتبال باشگاهی اسپانیا لالیگا

کریستیانو رونالدو : مطمئنم که فینال کوپا را می بریم

مرجع خبری رئال مادرید : کریستیانو رونالدو ، مهاجم پرتغالی رئال مادرید ، پاسخگوی سوالات مجری برنامه رادیویی لارخرو و همچنین کودکان یک آکادمی فوتبال بود  


این بچه ها همه دوست دارند که شبیه تو شوند .
من هم این سنین را گذرانده ام . هنوز راه زیادی در پیش دارند و روزی ممکن است که بازیکن خوبی شوند .

می توانی این بچه ها را درک کنی ؟
بله چرا که من هم این سنین را گذرانده ام و می دانم که چه احساسی دارند ، چه می گویند ، چه می خواهند باشند . برای من این مثل بازگشتی به گذشته است . این مثل رویاهایی است که من داشته ام .

آن رویاها چه بودند ؟
من یک بچه معمولی بودم که دوست داشتم که با بزرگتر ها توپ بازی کنم . فقط وقتی که مادرم شبها صدایم می زد ، فوتبال بازی کردنم را متوقف می کردم . آن لحظات شادترین لحظه های زندگیم بودند چرا که هیچ ذغدغه ای نداشتم ... همین رویاهای بچگیم بود که باعث شد که بتوانم بالاخره فوتبالیست حرفه ای شوم .

با بزرگتر ها که بازی می کردی ، نمی زدنت ؟
من خیلی کوچک بودم ، سعی می کردم که با توپ خیلی تکنیکی باشم و آنها هم ناراحت می شدند و تکلهای خشنی می رفتند . اما من بلند می شدم و راه خودم را می رفتم چرا که آنها بزرگتر از من بودند و اگر حرفی می زدم ، ممکن بود کتک بخورم .

خیلی ریزه میزه بودی ؟
خیلی لاغر بودم . البته در 13 ،‌14 سالگی جهش بزرگی داشتم . این ربطی به سوء تغذیه نداشت ، ژنتیکم این گونه بود .

راز رسیدنت به این جا چه بود ؟
من یک نظر مطمئن و قاطع داشتم . صرفنظر از این که چه کسی هستم ، همیشه در فوتبال اعتقاد داشتم که می توانم که فوتیالیست شوم چرا که وقتی برای چیزی سخت تلاش کنی ، به آن دست خواهی یافت . شانس یک بار در خانه آدم را می زند و باید به آن اعتماد کرد . من در 12 سالگی با اسپورتینگ لیسبون شروع کردم و همه چیز برایم خیلی خوب پیش رفت . من خانواده ام را ترک کردم و هر روز گریه می کردم . زندگی مشکل بود اما به آن غلبه کردم .

از 12 سالگی مستفل شدی .
خیلی سخت بود ، کنار گذاشتن افرادی که من را می شناخستند و رفتن به مکانی ناشناخته واقعا مشکل بود . اما از خانواده ام ممنونم که پاهایم را قطع نکردند و اجازه دادند که به این چیزی که اکنون هستم ، برسم .

در ژنو دوباره به مسی خوردی .
این قضیه اصلا یک دوئل شخصی نبود . من چنین بازیهایی را دوست دارم ، بازی زیبایی بود اما آرژانتین خوش شانس بود که یک پنالتی در دقیقه 90 بدست آورد ، بازی خوبی بود .

با مسی صحبت کردی ؟
پیش از بازی در مورد مسائل معمولی صحبت کردیم ، چیز خاصی نبود .

بیشتر از مسی روی تو خطا می شود ؟
اگر پاهایم را ببینید ، خواهید فهمید ، اما این طبیعی است و به ا» عادت کرده ام .

شاید به این خاطر باشد که او ریز تر از توست .
شاید ، اما من نمی توانم بگویم که من را بیشتر از مسی می زنند . فوتبال بیشتر به بازی کردن مربوط است و من در ان باره می توانم صحبت کنم .

از توهین هایی که به تو می شود ، خصته نشده ای ؟
خیلی از مردم این فرصت را نداشته اند که من را از نزدیک ببینند . برایم هم مهم نیست که آن ها در مورد من چه فکری می کنند ، به آن عادت کرده ام . شاید بعضی چیزها آزار دهنده باشد اما این بخشی از زندگیست . من به رقابت ادامه خواهم داد .

پس شعار هایی که علیهت داده می شوند را نمی شنوی ؟
من فقط وقتی می شنوم که بگویند :" بازیکن پرتغالی چه عالی " ، دیگر شعارها را نمی شنوم .

به تو انگیزه هم نمی دهند ؟
نیازی به این کارها برای خوب بازی کردن نیست . من همیشه تلاش فراوانی می کنم تا به تیم کمک کنم ، گل بزنم ، پاس گل بدهم ...

دوست نداری نگاه آنها را عوض کنی ؟
نه ، توجهی ندارم . همان هایی که فحش می دهند ،‌ اولین نفراتی هستند که برای امضا گرفتن می آیند . انها گروه اندکی هستند .

نمی دانی علتش هم چیست ؟
راستش چند باری به آن فکر کردم ،‌اما نفمیدم . شاید حسودی می کنند و شایز مسائلی دیگر باشد . جوابش را دقیق نمی دانم .

خودت را فرد خوبی می دانی ؟
خیلی عالی . من اهل اشتباه کردن نیستم ، هر چیزی را رک و پوست کنده می گویم ، سعی می کنم که کارهای م صحیح باشند و با هر کسی که با من خوب باشد ، خوب هستم .

بچه دار شدن زندگیت را عوض کرد ؟
خیلی . این یکی از بهترین نکات زندگیم است . اولش کمی عجیب بود اما بعد از آن ، فکرهای دیگری در موردش کردم و خیلی راضی هستم . یکی از رویاهایی که داشتم به تحقق پیوسته است .

پس به آن رضایت داده ای .
مادرم و خواهرانم گفتند نه . عده ای موافق بودند و عده ای مخالف . اما الان همه چیز روبراه است . پسرم فوق العاده است .

بزرگ کردن این بچه آسان است ؟
فشارها روی او زیاد خواهد بود ، اما این بخشی از زندگی است . او پسر یک شخص معروف است که در رئال مادرید بازی می کند ، اما به مرور عادت خواهد کرد .

برخی می گویند کریستیانو خیلی خسته شده است ، راست است ؟
نه فعلا . روبراه است . فکر می کنم که در اواخر فصل بهتر از هر کس دیگری خواهم بود . در حال حاضر بهتر از یکی ، دو ماه پیش هستم . حقیقتا خیلی روبراه هستم و احساس خوبی دارم .

بازیهای بارسلونا را می بینی ؟
نه زیاد . اگر در خانه بیکار باشم ، شاید . اما معمولا نمی دانم که چه زمانی بازی دارند . زیاد فوتبال نمی بینم . کلا ورزشی هستم و دیگر ورزشها را می بینم :‌بسکتبال ، پینگ پنگ و ...

همیشه ورزش و فیلم را دوست داشته ای ؟
به هر چیزی کمی علاقمندم و دوست دارم که برای دیدنش بروم .

اما زیاد بیرون نمی روی ...
شما خبر ندارید ، به اندازه کافی بیرون می روم .

در خانه چه می کنی ؟
خواندن و مطالعه انگلیسی را دوست دارم . دوست دارم که با این مطالعاتم بتوانم که به پسرم کمک کنم .

می توانی تصور کنی که برای نوشتن مشق های پسرت به او کمک کنی ؟
مطمئنا ، آن را خیلی دوست خواهم داشت .

تا حالا پوشکش را عوض کردی ؟
بله ، هر چند که زیاد این کار را دوست نداشتم .

به اتفاقاتی که در دنیا می افتد توجه داری ؟
وقتی به خانه می روم ، اخبار را می بینم تا بفهمم که در جهانی که در آن زندگی می کنم چه خبر است . سعی می کنم که در جریان اتفاقات باشم .

در حال حاضر چه چیزی بیشتر برایت جذاب است ؟
اتفاقاتی که در مصر می افتد ، اتفاقاتی که در یونان می افتد و ...

اهل امور خیریه هستی ؟
بله ، اما خب نمی توان که به همه کمک کرد . مهم این است که بتوان تا جایی که می شود به مستحق ها کمک کرد . در مادرید ، خورخه مندس این کارها را برای من انجام می دهد .

مردم زیادی هستند که از تو پول بخواهند ؟
مستحق واقعی نیستند . نامه های زیادی می رسد و مردم فکر می کنند که ما پاپانوئل هستیم ، اما ما نمی توانم که به هر کسی کمک کنیم .

سوالات بچه ها :
چرا مورینیو و والدانو با هم کنار نمی آیند ؟
اتفاقات با هم خیل رفیق هستند . شما در اشتباهید . آنها همیشه با هم دوست بوده اند .

بهترین بازیکن جهان از نگاه تو ؟
در حال حاضر که مسی انتخاب شده و طبیعتا اوست .

بارسلونا بهترین تیم است ؟
بر صدر تیمهای باشگاهی جهان تکیه زده و شکست دادنش هم خیلی مشکل است .

لیگ انگلیس را ترجیح می دهی یا اسپانیا را ؟
هر دو را دوست دارم . شش سال در انگلیس بودم و آن را دوست داشتم اما در اسپانیا نیز مشکلی ندارم . از نظر من ، این دو لیگ در جهان بهترین هستند .

نظرت در مورد تمدید قرارداد په په ؟
اگر من مدیر بودم ، فردا قرارداد په په را تمدید می کردم و اگر فرصت دیدن مدیر را داشته باشم ، حتما با او در این زمینه مزاح خواهم کرد اما این چیزها مربوط به بزرگان است .

رابطه ات با ایکر چطور است ؟‌راست است که با هم مشکل داشتید ؟
همه دروغ است . من همیشه روابط خوبی با ایکر و تمام بازیکنان رئال مادرید داشته ام .

وقتی بازنشسته بشوی ، چه کار می کنی ؟
نمی دانم ، هنوز به آن فکر نکرده ام . کارهای زیادی است که بتوانم انجام دهم ، اما هنوز هفت ، هشت سال برای فکر کردن به ان وقت دارم .

اگر فوتبالیست نبودی ، چه کاره می شدی ؟
در آن صورت به تحصیلات ادامه می دادم . من خیلی ضعیف بودم و باید خیلی بیشتر درس می خواندم . وقتی کوچک بودم ، صبح ها سر کلاس می رفتم و بعد از ظهر ها تمرین می کردم . دوست داشتم که به درس ادامه بدهم ، بازاریابی بخوانم یا معلم شوم .

بهترین دوستت در تیم ؟
تقریبا با همه رفیق هستم اما با په په ، مارسلو و کاکا بیش از بقیه . ما روابط بسیار خوبی داریم چرا که تقریبا همسن هستیم .

آدبایور چطور است ؟
یک فرد خیلی دوست داشتنی . در انگلیس هم وقتی در ارسنال بود او را می شناختم و همیشه دوستش داشتم ، خیلی بامزه است .

و با بنزما چطوری ؟
بنزما هم فوق العاده است . یک فرد دوست داشتنی و یک بازیکن بزرگ است . روز چهارشنبه یک گل فوق العاده زد .

بین آگرو ، یورنته و رونی کدام را ترجیح می دهی ؟
فکر می کنم که رئال مادرید در حال حاضر به هیچ بازیکنی نیاز ندارد اما هر سه آنها خوب هستند .

اگر فلورنتینو با تو مشاوره می کرد می گفتی چه بازیکن را بخرد ؟
آدبایور

کدام باشگاه بزرگتر است ،‌منچستر یا رئال مادرید ؟
سطح هواداران رئال مادرید تاثیرگذار هستند . هیچ جا چنین چیزی را ندیده ام . هر دو باشگاه بزرگ است .

مادرید را دوست داری ؟
خیلی عالی است و در آن راحت هستم .

دوست داری به زندگی در ماردید ادامه دهی ؟
فعلا که در آن راحت هستم و خانواده ام آن را دوست دارند .

نظرت در مورد مورینیو ؟
عالی است . او یک مربی سطح بالاست و به فشارها عادت دارد . در رئال مادرید عالی خواهد بود .

می خواهد برود ؟
نه ، می خواهد که با ما در این جا بماند .

وقتی در نیوکمپ به بارسا باختی ، چه احساسی داشتی ؟
یکی از سخت ترین ناکامی های دوران فوتبالم بود . اما آن شکست نتایج خوبی هم داشت . درسهای زیادی گرفتیم و دیگر آن اشتباهات را تکرار نخواهیم کرد .

در حال حاضر می دانید که چطور بارسلونا را شکست دهید ؟
مورینیو می داند که باید چه کار کند .

فینال خیلی متفاوت خواهد بود ؟
مربی بهترین استراتژی را برای برد اتخاذ خواهد کرد و مطمئنم که خواهیم برد .

بارسلونا برای شما غول شده است ؟
تمام تلاشم را خواهم کرد که در دو بازی آینده به بارسلونا گل بزنم .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد